
Adam Mickiewicz i jego teksty nie od dziś goszczą w kanonie lektur szkolnych i zawsze stwarzają uczniom wiele problemów. Dlatego, by zrozumieć chociaż trochę te zawiłości, na lekcjach z klasą VIII wykorzystaliśmy metodę projektu.
Uczniowie w ciągu trzech tygodni mieli:
- wykonać w Canvie prezentację poświęcona szlacheckim obyczajom;
- wygenerować postać w dowolnej aplikacji;
- wykonać makietę Soplicowa w wersji 3D, wykorzystując różnego rodzaju materiały plastyczne lub stworzyć ją w dowolnym programie komputerowym.
Jak zobaczycie wygrała technika komputerowa i Minecraft, w którym powstało najwięcej prac. Jednak wersje papierowe też były pomysłowe. Pojawiły się też SIMSY. Wszyscy się bardzo postarali i czasem żałuję, że nie mogę postawić 8 a nawet 10, bo tak są pomysłowe i co tu dużo mówić-cudowne. Mam kreatywnych uczniów i chwała im za to. Parafrazując jednak bohatera Trylogii H. Sienkiewicza, pana Zagłobę, mogę śmiało powiedzieć, że „Jam to, nie chwaląc się, sprawiła…”
(R. Z-F)