Pudełko zwane wyobraźnią


Wykorzystując dany czas i możliwości, uczniowie klasy 4 przystąpili na lekcji języka polskiego do realizacji projektu. Dotyczył on “Opowieści z Narnii. Lew, Czarownica i stara szafa”. To następna lektura, którą kawałek po kawałku zaczęli poznawać. Postawiliśmy na zabawową formę pracy, by każdy mógł zaprezentować swoje umiejętności na miarę możliwości. W tekturowym pudełku, za pomocą wybranych materiałów plastycznych, przedstawili swoje wyobrażenia Narnii. Następnie w 5-6 zdaniach napisali opinię na temat przeczytanej lektury oraz list skierowany do wybranego bohatera. Uczniowie mocno przejęli się postępowaniem Edmunda, który początkowo zdradził swoje rodzeństwo, jednak przeżyte wydarzenia skłoniły go do zmiany postępowania i otrzymania tytułu Sprawiedliwego. Znalazły się też osoby, które napisały list do Białej Czarownicy.
Najwięcej trudności sprawiło uczniom zaprezentowanie swojej pracy na forum klasy, mimo to poradzili sobie doskonale. Prace można było zobaczyć na wystawie zorganizowanej na dolnym korytarzu naszej szkoły.
Cieszę się, że uczniowie chętnie angażują się w tego typu zajęcia, ponieważ wtedy każdy z nich może zaprezentować się z zupełnie innej strony. Nawet ci, którzy na co dzień nie radzą sobie z językiem polskim, przy tego typu projektach dobrze się bawią i uzupełniają swoją wiedzę i umiejętności. A to jest najważniejsze. Jak mówił I. Krasicki, należy uczyć, bawiąc.
(R. Z.-F.)

„Opowieści z Narnii” Projekt w klasie 4 do lektury.